2017年1月27日金曜日

Shaun's Christmas Break


SES防府校のショーン講師はクリスマスをどのように過ごしたのでしょう?




Hello!

During Christmas break I visited some family overseas. I was born and raised in America, but most of my family is British, and many of them still live in England. I stayed with my grandparents in Liverpool, England. While I was there I visited some traditional English pubs with my friends. 

クリスマスのお休みには海外にいる家族を訪ねました。
私はアメリカで育ちましたが、家族・親戚はイギリス人で、
今もイングランドに住んでいる人がいます。
イングランドではリバプールで祖父母のところで過ごし、伝統的なパブに行きました。

My father and I took a day-trip to Wales, which is a small country to the west of England. We hiked some mountains and ate traditional Welsh food. I learned how to speak a little Welsh a few years ago, so it was fun to use the language again. All of the street-signs are in Welsh and English, so it was good practice for me. 

父と私はイングランドの西にあるウェールズへ日帰り旅行しました。
何年か前にウェールズ語を学んでいるので、その言葉をまた使うことができて楽しかったです。

I flew back to Japan on New Year’s day, and it was a long and difficult flight. I do not enjoy flying, but I do enjoy watching movies for 13 hours. I'm glad to be back in Japan!

元日に日本に帰ってきました。13時間という大変な長旅でしたが、
ずっと映画を見て楽しみました。

無事に日本に帰って来れて嬉しいです!

0 件のコメント:

コメントを投稿