2015年12月8日火曜日

11月から新しく外国人講師となりました
マーティン・シャレット講師です。

初来日後の国内旅行で広島を訪れ、日の昇る国、日本の印象をつづってくれました。
マーティン講師にあなたの素敵な観光スポットがあれば教えてあげてくださいね!


Hello everyone!

As a new teacher to SES, I thought it would be a great idea to share my first impressions of the "land of the rising sun". Since I arrived here a few weeks ago, I cannot say that I have seen much of the whole country. However, I am pleased to share my first impressions of Japan.

Of course, one always starts visiting the cities and attractions nearby. For me, that was the city of Hiroshima - the cityscape was taken from the top of Hiroshima castle.

観光といえば広島市内周辺から!広島城から街並みを撮影しました。





Then, I walked through the Shukkeien Park. It was peaceful, harmonious and so well maintained. 

縮景園を散歩しました。穏やかで、調和がとれた庭園です。



 
There, we could see a lot of carps. No wonder why they have fascinated photographers and artists for years.

鯉を見ました。写真を撮る人や芸術を愛する人々を長い間、魅了してきたのでしょう。




Obviously, I had to make a small trip to the famous Island of Miyajima and climb up the hill.

もちろん、宮島にも行ってきました。丘にも登りました。


I hope you enjoy the pictures and that you are having a nice time. What is your favourite place to visit? Would you recommend me some spots?






0 件のコメント:

コメントを投稿