2014年8月1日金曜日

Picking weeds in the Rice Field

~田植えに挑戦!(ショーナ講師)~

 皆さんは田植えをしたことがありますか?ショーナ講師は週末、マイク講師と共に知人の稲田を訪れ、田植えのお手伝いをしました。暑い中の作業は大変でしたが、仕事の後の昼食の味は格別だったに違いありません。

Hello everyone, this is Shauna.


Last weekend I went to pick weeds in an organic rice field with Mike. Have you ever picked weeds in a rice field? The rice field was located in Hirao, near Yanai. It was the rice field of Mike's kayak teacher, Koji Hara. It was very hot but also a lot of fun. The rice is still young so it was not very tall.

まだ背の低い稲を植えていきます。暑かったですが、楽しい作業でした。


In the picture, Mike decided to wear his motorcycle riding clothes so he could be protected from bugs. He said it helped prevent bug bites but it was very hot.

虫よけにモータバイク用の服を着たマイク講師、暑そうです。


After two hours of picking weeds we had some great lunch with Koji's family. All the food was tasty and also very healthy.

お手伝いの後はヘルシーで美味しい昼食を頂きました。

0 件のコメント:

コメントを投稿